21. listopadu 2016

Dotazník

Na blogu, který pravidelně navštěvuji jsem si přečetla dotazník. Nejdřív jsem myslela, že ho autorovi blogu Lordu Lukášovi pošlu na emila, ale rozhodla jsem se, že ho po vzoru Lúmenn, která ho zveřejnila na svém blogu, zveřejním na svém blogu i já. Dotazník je moc zajímavý a myslím, že pokud na něho odpovím (pravdivě a upřímně) :o), tak se aspoň zase o mě něco málo dovíte. Takže hurá do toho a půl je hotovo:


1. Udejte své oficiálně uznávané jméno:
Lady Rovena - pod tímto jménem mě znají i v práci a dokonce i v uměleckých kruzích (vystavovala jsem své výrobky ... konec sebereklamy) :o)

2. Co si představujete pod pojmem jakým je právě magie?
Těžko vysvětlit ... je to trapné, ale musela jsem se podívat do slovníku, takže pokud chcete vědět co je to magie, tak se také koukněte, ale pro mě je magie Matka Příroda, Vesmír, vše kolem mě. Bohužel to zřejmě lépe nevysvětlím.

3. Co myslíte? Je magie rozdělenou vědou nebo vědou která je jen jedna?
Jsem přesvědčena, že magie je jen jedna...jako Příroda, jako energie ... ale ... lidé si ji prostě potřebují nějak rozdělit, aby v tom neměli guláš a aby měli jakýs takýs přehled a aby se jim to všechno nepletlo.

4. Jakou energii lze v magii používat?
Všechnu, která existuje ... tedy veškerou dostupnou: duševní, fyzickou, přírodní energie...já nevím...zkrátka všechnu, která existuje

5. Kdo všechno je dle Vašeho názoru magik?
To se mi vždycky vybaví nějaký středověký alchymista jak kladivem rozbíjí atom olova :o) ... no řekněme to tak, že magik je ten kdo praktikuje magii ... tedy mág, čaroděj, čarodějnice atd...

6. Jaké jsou nejdůležitější body pro praktickou magii?
Body Lorda Lukáše jsem četla, ale podle mě je nejdůležitější CHTĚNÍ.
Chtění je hodně důležitá věc, protože když chcete, tak jde opravdu všechno. No a pokud nechcete, tak s vámi nehne ani pár volů. Jak se říká "pokud nechcete, tak to je horší než kdybyste nemohli". Ono to platí jak v magii, tak v životě.
Chtít poznat sebe sama, chtít se zdokonalovat (sebezdokonalovat) a tím pádem chtít studovat a hlavně chtít být trpělivý.
Sebezdokonalování a studium je fajn, bohužel pokud se chcete něčemu opravdu doopravdy opravdicky :o) věnovat (ne jen povrchně), tak musíte studovat doživotně. Samozřejmě teoreticky i prakticky, teorie bez praxe je na nic. A pokud jde o trpělivost ta je také hodně důležitá. Každý den čtu na jistém chatu nebo mi chodí e-maily s prosbou o radu a jak mám udělat tohle a tamto, a proč to nejde, a chci to hned včera bylo pozdě ... a já chci!!!... (trošku mi to připomíná Marfušku z Mrazíka). Lidi, chce to trošku té trpělivosti a také pokory. Samozřejmě pokud máte nějaké dotazy, tak mi klidně pište, ale nečekejte, že svět se změní ze dne na den...ono to trošku trvá :o)

7. Co myslíte? Je v magii nutné mít nějaké pomůcky či pomocníky? Pokud ano tak jaké?
Pomůcky opravdu nemusí být, ale já je ráda používám. Pomůcky pomůžou v
soustředění se na daný rituál a já mám ty svoje pičovinky :o) tedy pomůcky ráda, takže je používám. A co se týká pomocníků, tak je také využívám. Nejsou to sice andělé ani víly, ale nějaké ty bytosti to přece jen jsou :o) a samozřejmě i lidé, kteří mají podobné zájmy jako já, vždycky se najde něco co nevím a jak se říká "Každá rada drahá" a každá rada se hodí :o)

8. Pokud byste měl/a být zodpovědný/á za přijmutí studentů magie do nějaké organizace tak jak byste postupoval/a?
Jé já bych byla správná hnusná baba Jaga a nikoho bych nepřijala :o) Né dělám si legraci. No tak s tím by to bylo asi trošku horší...nemám ráda organizace a tak nejsem ani v žádném kovenu. Ale připusťme, zcela hypoteticky, že bych byla nějaká ta nejvyšší čarodějnice a měla přijímat chudáky vystrašené studentíky dychtící po magickém vědění a měla rozhodnout "ty ano a ty ne", tak bych to asi dělala tak, že bych s nimi hodila pokec a podle toho jak by na mě zapůsobili, tak bych je vpustila do dalšího kola :o) No a pak by se vidělo :o)

9. Co myslíte? Je magie neutrální? Pokud ano tak proč?
Myslím si, že samotná magie je neutrální. Stejně jako Příroda nebo Energie. Magie prostě je. To jestli "je magie zlá nebo dobrá" záleží jen na tom kdo magii vykonává.
10. Jaký směr v magii uznáváte?
Směr? no podle toho jak to autor dotazníku myslel, ale dejme tomu, že odpovím léčení a pomoc
11. Co myslíte? Je magie jen oddechová zábava?
Myslím si, že není, i když je fajn, pokud by se zábavou stala. Pamatujte na Zákon trojí odplaty. Tady už zábava opravdu končí. Zákon akce a reakce vás vždycky dostihne.
12. Co si představujete pod slovním spojením "praktikuji magii" ?
Člověk by hned odpověděl, že čaruje a provádí rituály, ale... i tak by se to dalo říct :o)

13. Co myslíte? Jsou si všichni magikové alespoň v jádru rovni?
No jsou to lidi, takže asi jsou :o) A jestli jsou zlí nebo hodní? Každý je zlý a hodný zároveň :o) Nikdo není jen zlý nebo jen hodný.
14. Četl/a jste už někdy nějakou konkrétní knižní publikaci o magii? Pokud ano, jakou?
Jój mama, je toho spousta. Nejlepší bude když napíšu co jsem třeba nečetla. Nečetla jsem Bardona...mě to nebavilo. Na to, abych ho četla jsem se musela vyloženě nutit a to jsem nezvládla. A pak jsem nečetla Magii od Josefa Veselého. Nemohla jsem. To co na mě "šlo" z té knihy jsem v životě necítila. Buď to bylo tím jak je napsaná a nebo předchozím majitelem. Půjčila jsem si ji z knihovny až z Ústí nad Labem a za pár dní jsem ji musela vrátit. Chtěla jsem si opsat aspoň recepty na létací masti, ale ani to jsem nezvládla. To co jsem cítila u téhle knihy se mi s žádnou jinou knihou nestalo.

15. Máte zájem na sjednocení studentů magie (jakýchkoliv)?
Sama nemám ráda organizace, to už jsem tady psala, takže pokud mohu mluvit za sebe, tak ani ne. Pokud se chce někdo sjednocovat, tak proč ne. Bránit v tom nebudu. Možná by mě zajímalo jakým způsobem by to sjednocení mělo probíhat a pak bych viděla. Ale kdyby měla být jen jedna, tak si myslím, že by to asi neprošlo. Názorů je spousta a lidi jsou přece jen lidi a asi by se neshodli.

16. Kdybyste věděl/a že máte jakousi vnitřní povinnost dokončit magické cvičení a někdo by vás vybízel ať jdete s ním na zábavu (rozumějte diskotéky, party, večírky), upřednostníte zábavu nebo dokončení magického cvičení či konkrétního rituálu?
Hehe to je dobrý dotaz :o) Už vidím jak bych v polovině rituálu odešla na disko :o) Vždycky si pečlivě plánuju čas, tak aby mě při čarování nikdo nerušil. Takže rituál dokončím, i kdyby trakaře létaly :o)

17. Kdyby skutečně vznikla nová organizace studentů magie, co by to pro vás znamenalo? Něco významného nebo něco jako když zajdete ke kamarádům do klubu (tedy nějakou zábavu)?
Asi nic významného.

18. Dáváte přednost detailům u magiků nebo jádru toho čím se zabývají?Samozřejmě, že důležité je to čím se člověk zabývá. Každý jsme jiný, ale jádro je asi důležité. Detaily? napadá mě akorát jestli chodí v černých hadrech nebo v bílých :o) Je to jedno ne?

19. Je důležitější zábava nebo povinnost?
Povinnost a zábava by měly být v rovnováze. Nelze jen plnit povinnosti a nebavit se a nebo se jen bavit a nic nedělat.

20. Co myslíte? Je podle Vašeho názoru magie nejvyšší vědou nebo jen něco takzvaně bočního pro "lepší pocit" ?
Nevím jestli je nejvyšší vědou, ale já se jí ráda věnuju. Prostě mě baví a je mou součástí. Je součástí mého života. Rozhodně ji neberu něco jako, že když jsem čarodějnice nebo čaruju, tak že jsem in a jsem super a ostatní jsou méněcenní. Tohle nemám ráda, takto neuvažuju.

21. Proto abyste si s někým, kdo také studuje magii, mohli vůbec aspoň psát, tak musí splňovat i ty detaily studenta magie nebo jsou pro vás důležitější ty hlavní myšlenky v magii?
Samozřejmě, že pokud bychom se měli bavit o magii, tak si myslím, že bychom měli oba (tedy s kým si píšu nebo komunikuju) hlavně vědět o co jde. Těžko si budu psát s někým o kvantové fyzice, když ten druhý neví o čem je řeč. I když pokud ten, který neví o čem je řeč, má zájem se o tom dozvědět víc (tedy je u něho to CHTĚNÍ), tak také není problém. Zkrátka pokud chtějí oba, tak se vždycky nějak domluví :o)

1 komentář:

  1. Skvělý dotazník, taky jsem si ho vyplnila. Velice mne inspiroval. A budu ho sdílet i na svém webu s odkazem na tyto stránky hned vedle toho svého :D ať se práší za kočárem

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a přeji krásný den :)