25. listopadu 2016

Magie - otázky a odpovědi

Ať už v e-mailech, nebo i jinde se stále opakují ty samé dotazy. Na některé odpovím a na některé pošlu odkazy na svůj blog, takže si to pak můžete přečíst. Ale některé otázky na mém blogu ještě nezazněly, i když o podobném tématu jsem už tady psala v článku "Pravidla čarodějnictví".


Kde je hranice bílé a černé magie?

Jak jistě víte, tak na svém blogu jsem téma bílá/černá magie už mnohokrát nakousla a občas na tohle téma píšu i komentáře na jiné blogy. Já osobně magii nerozděluji. Pro mě je magie jen jedna. Stejně jako Vesmír, Příroda, Energie. Ani dobrá ani zlá. Prostě JE. Vše záleží na člověku, jak s magií naloží a k čemu ji využije, případně zneužije. Chápu ovšem, že lidé potřebují magii dělit. Podle toho čím se zabývá (živly) nebo podle druhu pomůcek (svíce) apod. Sama mám na blogu toto rozdělení. Je to přehledné a člověk ví čím se tyto magie "zabývají".

Po tomto úvodu se pokusím na otázku odpovědět. Rituály k dosažení nějakých cílů by se v žádném případě neměly používat k omezování nebo poškozování druhých lidí. I v tom případě, že si to ten určitý člověk zaslouží. Pokud dotyčný něco provede, měl by váš rituál směřovat tak, že chcete, aby zločin byl potrestán a zločinec dostal spravedlivý trest. Osud, Vesmír nebo jiné síly by se tím už měly samy vypořádat. Samozřejmě by měl být potrestán i podle zákona, pokud spáchal trestný čin nebo přestupek apod. Žijeme v právním státě a nechávat vše na "Božích mlýnech" občas nestačí.



Co sobecká přání (chci úspěch, chci štěstí, chci peníze, chci lásku), je to černá magie nebo ne?

Kdyby tahle přání byla tzv. černomagická, tak podle mého názoru bychom zde museli zařadit i rituály týkající se vlastního zdraví, protože takový rituál se také týká osobního prospěchu. "Já chci být zdravá/ý". Podle mě je to jasně sobecké přání :o) Nebo ne?

Každý váš rituál by němel škodit druhým, neměl by být na úkor druhých, neměl by omezovat nebo poškozovat druhé. Takže rozhodně ne "Chci, aby se kluk XY do mě zamiloval" nebo "Chci, aby si holka XY zlomila nohu, protože se se mnou nechtěla vyspat". Pamatujte na Wiccan Rede a na Zákon trojí odplaty.