10. listopadu 2016

Sny - úvod

Už od malička se zajímám o sny. Snad proto, že si stále pamatuji sen, který se mi zdál asi ve dvou nebo třech letech a že "trpím" tzv. lucidními sny. Tedy sny, ve kterých víte, že sníte a tím pádem tyhle sny můžete ovládat (dění vašeho snu, tedy co se vám bude zdát a co ne), a to buď úplně nebo částečně. Tyhle sny mívám dost často a nevyvolávám je, zdají se mi samy. Každopádně jsou hodně zajímavé a v takových snech funguje spousta věci ... je to jako ve filmu :o). Ve svých snech dokážu létat (jen tak nebo na čemkoli), dýchat pod vodou, měnit se v různá zvířata, rostliny, kameny, mohu se zvířaty, rostlinami i kameny mluvit, dokonce to v mých snech funguje stejně jako v Harry Potterovi, tedy mohu kouzlit a čarovat jak se mi zlíbí, fantazii se meze nekladou. A někdy také ve snu řeším věci, které nedokážu nebo nemám čas vyřešit v bdělém stavu nebo se ve svých snech potkávám se zemřelými, ať už lidmi nebo zvířaty. Někdy mám zase upozorňovací nebo dejme tomu věštecké sny, které mě upozorňují na nějaké věci. To pak obvolávám celou rodinu s tím, ať si na sebe dávají pozor :o) Někdy mívám i tzv. pocitové sny. Tedy sny, ve kterých cítím vůně, chutě a nebo když se něčeho dotknu, tak je to jako kdybych se toho dotkla doopravdy. Také mívám barevné sny, a samozřejmě, že mívám i sny erotické :o) co si budem povídat, že jo :o) A ještě jsem si vzpomněla na jeden druh snů a tím je sen ve snu. Tedy, že se vzbudím a zjistím, že jsem v dalším snu ... no a pak se vzbudím a jsem v realitě :o) Tenhle sen je občas nepříjemný, ne svým obsahem, ale tím, že si myslíte, že už jste se vzbudili a ona to není pravda. Stále sníte.

Už jako malá jsem listovala ve snářích a snažila se porozumět jednotlivým snovým symbolům a vyložit si své podivné sny. Někdy úspěšně a někdy jsem zjistila, že snář je vedle jak ta jedle. Zjistila jsem, že i když se dvěma lidem zdá stejný nebo podobný snový symbol, tak to pro prvního člověka může znamenat úplně něco jiného než pro toho druhého. Málokdy si pamatujeme dokonale nějaký sen a občas nám vypadnou důležité souvislosti, které by mohly při výkladu pomoci. Proto pro milovníka pavouků může pavouk ve snu znamenat štěstí a pro arachnofobika může pavouk ve snu znamenat hrůzu a děs a celý den je takový člověk na nervy a pak se mu třeba nic nedaří. Takže pro něho "pavouka ve snu viděti - celý den zkažený míti" :o)

Také jsem zjistila, že důležitý je také celkový pocit ze snu, který se vám zdál. Někdy se vám zdají takové divné věci, které by podle snáře měly znamenat hrůzu, ale váš celkový pocit ze snu je dobrý. Myslím si, že tohle má také hodně velký význam.

Takže zkoumejte své sny. Třeba vám něco napoví nebo vás na něco upozorní. A pokud máte strach, že na svůj sen v průběhu dne zapomenete, tak si pořiďte k posteli svůj Deník snů ... tedy jednoduše a stručně sešit a tužku a hned po probuzení si své sny zapište. No a pak je můžete zkoumat :o) Nedávno jsem svůj Deník snů našla, ztratil se mi při stěhování, a to jsem teda koukala, co všechno se mi tehdy zdálo :o) Na většinu snů si vůbec nepamatuju :o)

A ještě taková malá otázka pro vás: mluvíte ve snu? tedy mluvíte a otvírají se vám ústa a nebo mluvíte jakoby vnitřním hlasem. Nedávno jsem o snech debatila na jednom blogu a zjistila jsem, že vlastně ve snu nemluvím, tedy neotvírám ústa a přitom slyším slova. A ani druzí vlastně nemluví stylem, že by pohybovali ústy nebo v případě zvířat tlamou. Veškerá komunikace je jakoby vnitřním hlasem :o) Takže jak je to u vás?

ještě dodatek: prosím vás, nepište mi své sny. Já je pro druhé opravdu nevykládám. Děkuji :o)