20. ledna 2017

Bezový likér - z květů černého bezu



  • neoprané květy černého bezu (muchy a housenky samozřejmě oberte)
  • 1 citron
  • 1,5 litru vody
  • 70 dkg cukr krupice
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 litr vodky

Počet květů neuvádím, protože ani nevím kolik toho bylo a kolik je potřeba. Zkrátka něco málo nasbírejte, aby toho bylo asi 1 litr (baj očko), na to nakrájejte citron na kolečka (i se slupkou, ale bez pecek) a zalijte 1,5 litrem vařící vody. Nechejte stát 24 hodin. Nic se nestane, když se to louhuje 48 hodin :) ...nějak mi to nevyšlo, takže jsem to dělala až za dva dny :) ... sceďte a do nálevu přidejte cukry a vodky a pořádně rozmíchejte ... a je to.
A můžete lít do lahví nebo hned konzumovat. Jestli to chcete mít silnější, přidejte ještě vodku. Jestli sladší, přidejte cukr.

S cukrem opatrně, někomu tenhle mix může připadat moc sladký. Je to takové babské cucavé pití a já mám ráda sladké :) Dala jsem tam i vanilkový cukr, protože ten cpu skoro do všech likérů :) Takže raději přidejte polovinu cukru a pak doslaďujte :)

Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)