1. března 2017

Čaj z listů maliníku


Recept č.1 (odvar)
  • 10 g listů maliníku
  • 1/2 litru vody

Listy maliníku vložíme do studené vody a přivedeme k varu a 5 minut povaříme. Necháme louhovat 10 minut a scedíme.
Pijeme ráno, v poledne a odpoledne do 17.hodiny vždy 1 šálek při slabosti močového měchýře.


Recept č.2 (odvar)

1 lžíci suchých listů malínku krátce povaříme v hrnku vody a necháme louhovat 10 minut. Scedíme a pijeme po doušcích několikrát denně podle potřeby.
Používá se při křečích a menstruačních potížích.

Sama jsem tento čaj vyzkoušela, protože trpím dysmenoreou (bolestivá menstruace). Zkoušela jsem i nálev (tedy jen listy přelité vroucí vodou a louhované) a i tento recept funguje. Čaj jsem pila měsíc a následná menstruace vůbec nebyla boslestivá. Můžete vyzkoušet. Tehdy jsem zkoušela i porcovaný čaj, který jsem pila v práci. I tento čaj fungoval.

Recept č.3 (nálev)
  • 2 lžičky sušených listů maliníku
  • 250 ml vody
Sušené listy zalijeme vroucí vodou a necháme louhovat 10-15 minut. Pijeme 1-3x denně.
Prospívá tvorbě a kvalitě mateřského mléka, působí proti křečím, vrací energii, navrací svalům pružnost a slouží jako celkově posilující bylina. Nálev z fermentovaných listů maliníku se pije jako náhražka čínského čaje.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)