6. března 2017

Křemík (Si)


Funkce:
· Křemík a oxid křemičitý drží naše tělo v pravém slova smyslu ve formě. Působí tak, že posiluje a napíná vazivové tkáně a podporuje ukládání vápníku do kostní hmoty.

Zvláštnosti:
· Křemík najdete všude tam, kde rostliny vytvářejí odolná vlákna. Strava bohatá na vlákninu, hodnotná zrna, luštěniny a jim podobné nás zásobují také křemíkem, zatímco vymílaná bílá mouka křemíku mnoho neobsahuje.

Doporučená denní dávka:
· 5 - 10 mg
· Starším lidem značně ubývá křemík ve vlasech, nehtech a kostech. Pravděpodobně je úbytek křemíku následek typických, a proto přirozených změn v přerozdělování minerálů ve stáří.

Projevy nedostatku:
· vypadávání vlasů
· lámání nehtů
· oslabení vaziva
· celulitida
· "zvadlá" pokožka
· osteoporóza

Potravinové zdroje:
· přeslička rolní
· kopřiva
· pšeničné otruby
· ovesné vločky
· celozrnná pšeničná mouka
· petržel
· zelené fazolky
· banány
· pórek
· hrách
· černý rybíz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)