8. listopadu 2016

Co pít v těhotenství

Čaje na uklidnění nervů a zažívání:
heřmánek, meduňka

Pro běžné pití:
maliník, jahodník, jablečné slupky, roibos

Můžete pít i meltu. Já dostala od paní doktorky G reklamní kufřík a v něm byl kávovinový nápoj Caro. Vždycky jsem ho chtěla vyzkoušet, protože kafe nepiju už asi tři roky a Caro je vlastně melta (pražený ječmen, čekanka a spol.) takže to by neměl být problém. Kafe jsem přestala pít kvůli migrény, nějak mi to nedělalo dobře a žaludku se to taky moc nelíbilo. Takže jsem si zalila Caro. Moc mi chutnalo :o) a s mlékem to bylo úplně super :o)

V některých knihách píšou, že proti těhotenské nevolnosti je dobrý zázvor. Trošku mě zajímá i tradiční čínská medicína (TČM) a v jedné knize o TČM jsem si přečetla, že zázvor je silně zahřívající a že může způsobit překrvení dělohy a tím pádem může dojít k potratu. Takže já osobně bych ho nepila (nejedla). Stejně jako bych nepila ginkgo, ženšen nebo čaje se skořicí. Je to stejný případ. Tyhle bylinky způsobují moc velké prokrvení a to v těhotenství není moc dobré. Přiznám se, že občas, když se cítím dobře a je mi trošku zima, tak si čajík se skořicí dám na zahřátí, ale nepiju ho tak jako dřív (mívám totiž studené ruce a nohy) :o) V některých knihách píšou, že je vhodný i ostružiník. To bych také nedoporučovala, protože čaj z listů ostružiníku je proti průjmu. A taková zácpa v těhotenství to teda není žádné terno. Takže ostružiník také raději ne.

Na těhotenskou nevolnost mi pomohlo studené mléko a heřmánkový, mátový a maliníkový čaj. Těhotenské nevolnosti jsem měla asi dva týdny...Za tu dobu jsem na sobě zkoušela co můžu a co nemůžu jíst a pít a zkoušela jsem žaludek co mi veme a co ne. Přiznám se, občas jsem zhřešila a dala si "černou vodu" (pepsi nebo colu). Občas si člověk potřebuje odbrknout a černá voda je na to jako dělaná. Bohužel to neumím jen tak.

V době chřipek si teď občas dám můj oblíbený bezový čaj a také lipový. Jinak piju vodu (z vodovodu) a sem tam minču (minerálku), džusy nebo si dělám banánový koktejl :o)