6. března 2017

Hořčík (Mg - Magnesium)

Funkce:
· Tento minerál se vyskytuje ve více než 300 enzymech. Podílí se na trávení tuků, uhlovodanů a bílkovin, kromě toho na imunitním systému, kde pracuje jako protihráč vápníku. Stará se o uvolnění napětí v průduškách, svalech a krevních cévách. V žaludečních stěnách tlumí vylučování žaludečních kyselin. Kromě toho zpomaluje srážení krve jako ochranu proti arterioskleróze.

Zvláštnosti:
· Zhodnocení tohoto minerálu ovlivňuje mnoho faktorů. Mléčný cukr a vitaminy řady B zlepšují jeho vstřebávání, zatímco nasycené kyseliny z masa a salámů jeho příjem omezují.
· Alkohol, hormonální antikoncepce, fyzický i psychický stres zvyšují potřebu hořčíku.
· Platí, že čím více vápníku dodáte svému tělu, tím větší bude potřeba hořčíku.

Doporučená denní dávka:
· 300
mg
· těhotné a kojící ženy potřebují asi 450 mg

Projevy nedostatku:
· riziko alergií
· svalová slabost
· mentální poruchy
· poškození cévních stěn

Potravinové zdroje:
· nezpracované potraviny
· ořechy
· luštěniny
· zelenina
· brambory
· maso
· ryby
· ovoce

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)